kw.\*:("Language ability")
Results 1 to 25 of 263
Selection :
A Broader View of Language in School : Research from Linguistic EthnographyMAYBIN, Janet.Children & society. 2009, Vol 23, Num 1, pp 70-78, issn 0951-0605, 9 p.Article
Ne pas se tromper d'évaluationDE KETELE, Jean-Marie.Revue française de linguistique appliquée. 2010, Vol 15, Num 1, pp 25-37, issn 1386-1204, 13 p.Article
A Dynamic Approach to the Determinants of Immigrants' Language Proficiency: The United States, 1980-2000VAN TUBERGEN, Frank; KALMIJN, Matthijs.The International migration review. 2009, Vol 43, Num 3, pp 519-543, issn 0197-9183, 25 p.Article
Language Proficiency and Usage Among Immigrants in the Netherlands : Incentives or Opportunities?VAN TUBERGEN, Frank; KALMIJN, Matthijs.European sociological review. 2009, Vol 25, Num 2, pp 169-182, issn 0266-7215, 14 p.Article
Bilingual Aphasia Test ApplicationsPARADIS, Michel.Clinical linguistics & phonetics. 2011, Vol 25, Num 6-7, issn 0269-9206, 245 p.Serial Issue
Household Context, Generational Status, and English Proficiency Among the Children of African Immigrants in the United StatesTHOMAS, Kevin J. A.The International migration review. 2010, Vol 44, Num 1, pp 142-172, issn 0197-9183, 31 p.Article
Usage-based and emergentist approaches to language acquisition = Des approches émergentiste basées sur l'usage pour l'acquisition du langageBEHRENS, Heike.Linguistics. 2009, Vol 47, Num 2, pp 383-411, issn 0024-3949, 29 p.Article
Les langues en milieu scolaire - Interactions entre recherches sur l'acquisition et pratiques d'enseignementNÄF, Anton; FASEL LAUZON, Virginie; POCHON-BERGER, Evelyne et al.Bulletin suisse de linguistique appliquée. 2009, Vol 89, issn 1023-2044, 244 p.Serial Issue
Adapting to the reader during writingLINDGREN, Eva; LEIJTEN, Marielle; VAN WAES, Luuk et al.Written language and literacy. 2011, Vol 14, Num 2, pp 188-223, issn 1387-6732, 36 p.Article
Los peligros de la interpretación de las evidencias indirectas sobre la evolución del lenguaje: dextralidad y capacidad lingüística de los Neandertales = The Danger of Interpreting the Indirect Evidences on the Evolution of Language: right-handedness and the linguistic capability of the NeanderthalsBENITEZ-BURRACO, Antonio; LONGA, Víctor M.Moenia (Santiago de Compostela). 2011, Vol 17, pp 47-86, issn 1137-2346, 40 p.Article
Les liens entre langue et nationalité : Dans le parcours d'intégration = The links between language and nationality in the way to integrationMAGUER, Annie.Informations sociales. 2004, Num 113, pp 60-69, issn 0046-9459, 10 p., 135 [11 p.]Article
Rethinking teaching strategies for intensive FrenchCOLLINS, Jacquie; STEAD, Shelley; WOOLFREY, Sid et al.Canadian modern language review. 2004, Vol 60, Num 3, pp 355-372, issn 0008-4506, 18 p.Article
Capacités métalinguistiques d'élèves immigrants nouvellement arrivés en situation de grand retard scolaire = The metalinguistic skills of immigrant students newly arrived in situation of educational backwardnessARMAND, Francoise.Revue des sciences de l'éducation. 2005, Vol 31, Num 2, pp 441-469, issn 0318-479X, 29 p.Article
What Johnny likes to read is hard to find in school = Ce que Johnny aime lire ne se trouve pas à l'écoleWORTHY, J; MOORMAN, M; TURNER, M et al.Reading research quarterly. 1999, Vol 34, Num 1, pp 12-27, issn 0034-0553Article
What about a (really) minimalist theory of language acquisition? = Qu'en est-il d'une (vraiment) minimaliste théorie de l'acquisition du langage?LONGA, Victor M; LORENZO, Guillermo.Linguistics. 2008, Vol 46, Num 3, pp 541-570, issn 0024-3949, 30 p.Article
La francophonie en Pologne = Francophony in PolandZIOLKOWSKI, Marek.Hermès (Paris.1988). 2004, Num 40, pp 59-61, issn 0767-9513, 3 p., 388 [4 p.]Article
Language skill definition : A study of legalized aliens = Définition de la compétence linguistique : étude des étrangers régularisésCHISWICK, B. R; MILLER, P. W.The International migration review. 1998, Vol 32, Num 124, pp 877-900, issn 0197-9183Article
The Power of Story in the ESL ClassroomNICHOLAS, Bonnie J; ROSSITER, Marian J; ABBOTT, Marilyn L et al.Canadian modern language review. 2011, Vol 67, Num 2, pp 247-268, issn 0008-4506, 22 p.Article
Néolibéralisme, inégalités sociales et plurilinguisme: l'exploitation des ressources langagières et des locuteurs : APPROPRIATION POLITIQUE ET ECONOMIQUE DES LANGUES = Neoliberalism, social inequalies and multilingualism: the exploitation of speakers and linguistic resourcesDUCHENE, Alexandre.Langage et société (Maison des Sciences de l'Homme). 2011, Vol 136, issn 0181-4095, 81-106, 160-161 [28 p.]Article
Compétences linguistiques Impact dans la performance économique des migrants au Québec : Langues et migrationsBLASER, Christine.Hommes & migrations (1987). 2010, Num 1288, pp 22-35, issn 1142-852X, 14 p.Article
Factors to Improve English Language Education in JapanYOSHIDA, Kensaku.Sophia linguistica. 2009, Vol 57, pp 371-376, issn 0287-5357, 6 p.Article
Ethnic identities, language, and economic outcomes among dominicans in a new destination = Identités ethniques, langue, et résultats économiques chez les dominicains en nouvelle partanceJENSEN, Leif; COHEN, Jeffrey H; TORIBIO, Almeida Jacqueline et al.Social science quarterly. 2006, Vol 87, pp 1088-1099, issn 0038-4941, 12 p., NSArticle
Culture et communication : des objectifs complémentaires pour la formation des enseignants = Culture and communication: Complementary goals for teacher trainingJANITZA, Jean.Publications de l'Institut d'allemand d'Asnières. 2003, Num 33, pp 222-228, issn 0751-1418, 7 p.Article
DIALANG : ein diagnostisches Online-Testverfahren (Schwerpunkt Hörverstehen) : Leistungsmessung und Leistungsevaluation = DIALANG : une méthode d'évaluation = DIALANG : language testingVON DER HANDT, Gerhard.Fremdsprachen Lehren und Lernen. 2001, Vol 30, pp 167-180, issn 0932-6936Article
Para um diálogo entre as línguas: Da sala de aula à reflexão sobre a escola : Ano Europeu das línguas = Pour un dialogue entre les langues = For a plurilingual dialogueISABELANDRADE, Ana; ARAUJO E. SA, Maria Helena.Inovação (Lisboa). 2001, Vol 14, Num 1-2, pp 149-168, issn 0871-2212Article